O NAS

Głównymi wyznacznikami pracy naszego Przedszkola są wielostronny rozwój każdego dziecka oraz pomoc w nabywaniu umiejętności funkcjonowania w grupie, poprzez wychowanie umysłowe, społeczne i estetyczne. Aktywność dzieci skierowana jest głównie na działalność plastyczno – konstrukcyjną, muzyczną i taneczną, a także teatralną, ruchową, wzbogacanie słownika, naukę języków obcych, poznawanie pojęć matematycznych oraz przyrodniczych.

Dużą wagę przykładamy do kształtowania świadomości ekologicznej dzieci poprzez rozwijanie u nich szacunku i poczucia odpowiedzialności za stan środowiska naturalnego. Zaznajamiamy dzieci ze światem roślin i zwierząt, z przyrodą nieożywioną, a także uczymy je dostrzegać i przeżywać piękno przyrody. W tych celach zapewniamy przedszkolakom codzienny pobyt na świeżym powietrzu, angażujemy dzieci w udział w spektaklach oraz akcjach propagujących ochronę środowiska, organizujemy wycieczki i pikniki plenerowe. Aktywizujące metody pracy z dziećmi umożliwiają im poznawanie i zrozumienie siebie, innych oraz bliższego i dalszego otoczenia.

złączone dłonie

NASZE METODY PRACY ZGODNE Z WYTYCZNYMI MEN

PROGRAM DAR ZABAWY

Program Dar Zabawy to innowacyjne podejście do zajęć, kreatywne pomysły na zabawę oraz twórcze i niebanalne rozwiązania pedagogiczne. Program powstał z troski o naturalny rozwój dziecka, o przywrócenie wartości zabawie, zabawkom i całej istocie dzieciństwa. Najważniejszą częścią programu Dar Zabawy są zabawy edukacyjne, których zadaniem jest podkreślenie wspólnoty dorosłych i dzieci oraz wykorzystanie do tych zabaw tzw. darów, czyli przedmiotów, które w pełni służą rozwojowi dziecka. Dar Zabawy to przede wszystkim innowacyjne spojrzenie na proces edukacji i wychowania najmłodszych poprzez prawdziwą zabawę – twórczą, radosną i bezpieczną.

PEDAGOGIKA MARII MONTESSORI

Pedagogika Marii Montessori (1870 – 1952) zaliczana jest w świecie do nurtu „pedagogiki wychodzącej od dziecka”, pedagogiki alternatywnej. Jest oryginalną koncepcją edukacji dziecka w przedszkolu i szkole. Placówki prowadzone zgodnie z założeniami pedagogiki M. Montessori mają wysokie uznanie wśród rodziców i władz szkolnych. Istotnymi i nieprzemijającymi wartościami pedagogiki M. Montessori jest:

  • Humanistyczny i personalistyczny wymiar teorii i praktyki pedagogicznej
  • Wychowanie dla pokoju
  • Podmiotowość w wychowaniu: „Dziecko – budowniczym własnej osoby i osobowości”
  • Szacunek dla rozwijającej się osobowości ( „tajemnica dziecka”, „centrum i peryferie”)
  • Troska o indywidualny i społeczny rozwój dziecka zgodny z „wrażliwymi fazami” w grupach wymieszanych wiekowo
  • Miłość do ludzi i świata, samodzielność, odpowiedzialność jako wyznaczniki rozwoju dziecka; osiągnięcie „normalizacji” jako ccl rozwoju i wychowania
  • Polaryzacja uwagi umożliwiająca rozwój, prowadząca do normalizacji
  • Wychowawczy i edukacyjny sens „przygotowanego otoczenia” przedszkola i szkoły, dostosowanego do faz rozwojowych dziecka
  • Pomysłowe, oryginalne, kształcące pomoce rozwojowe („klucze do świata”) wprowadzające dziecko do „supernatury”
  • Osoba dorosła - rodzic, nauczyciel: „ogarnia swym ciepłem, ale nie spala, pomaga, lecz nie wyręcza”
  • Pomóż mi samemu to zrobić - egzemplifikacja dialogu pedagogicznego
  • Pedagogika otwarta na dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych (możliwości integracji)
  • Przedszkole i szkoła przyjazna dziecku („Cieszę się już na jutro !”)

METODA DOBREGO STARTU

Metoda Dobrego Startu (MDS) została opracowana przez Martę Bogdanowicz w czasie bezpośredniej pracy z dziećmi w: przedszkolach, szkole, poradni zdrowia psychicznego, ośrodkach dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną i autyzmem. Głównym założeniem MDS jest wspomaganie rozwoju psychomotorycznego dziecka poprzez odpowiednio zorganizowaną zabawę i aktywne wielozmysłowe uczenie symboli graficznych: łatwych wzorów, wzorów literopodobnych, liter i znaków matematycznych. Realizacja tego założenia odbywa się poprzez rozwijanie funkcji, które biorą udział w uczeniu się czytania i pisania (poznawczych: wzrokowo-przestrzennych, słuchowo-językowych i ruchowych) oraz ich współdziałania (integracji percepcyjno-motorycznej). Inne cele to kształtowanie lateralizacji, świadomości schematu ciała (jego części oraz lewej i prawej strony) i przestrzeni. MDS reprezentuje zatem polisensoryczne, aktywne podejście do pracy z dziećmi.

NASZ ZESPÓŁ

Właściciel

Magdalena Szymańska

Tel. 509127709

 

WYKAZ KADRY PEDAGOGICZNEJ

mgr Justyna Kaszuba - dr. ds. pedagogicznych

 

I GRUPA (6-LATKI) „TYGRYSKI”

mgr Marta Forysiak

Magdalena Stajniak - nauczyciel współorganizujący kształcenie specjalne

II GRUPA (3-2,5-LATKI) „KANGURKI”

mgr Magdalena Kantor- nauczyciel przedszkolny

Katarzyna Siebert- pomoc nauczyciela

Natalia Szymańska - pomoc nauczyciela

Specjaliści:

  • psycholog - mgr Aleksandra Batura - Mańka 
  • logopeda - mgr Katarzyna Witkowska
  • pedagog specjalny - mgr Katarzyna Szeps
  • specjalista SI - mgr Justyna Kaszuba

Język Angielski - ciocia Kasia

Rytmika - ciocia Żaneta

Zumba - ciocia Renata 

Zajęcia sportowe - wujek Wojtek

 

Dyrektor, nauczyciele oraz pozostali pracownicy:

1. Posiadają, wymagane przez MEN, pełne wykształcenie pedagogiczne i niezbędne dodatkowe szkolenia, uprawnienia i kompetencje do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym.

2. Wyróżniają się wysoką kulturą osobistą, wrażliwością, troskliwością i dbałością o bezpieczeństwo i dobro dziecka.

3. Opierają proces wychowawczy i edukacyjny na kluczowych wartościach: Pokój, Szacunek, Miłość, Odpowiedzialność, Szczęście, Współdziałanie, Uczciwość, Pokora, Tolerancja, Prostota, Jedność i Wolność oraz wartościach aksjologicznych takich jak: Piękno, Dobro, Prawda, Mądrość, Szacunek do wiedzy i nauki, Wrażliwość na drugiego człowieka, Umiejętność odróżniania dobra od zła.

4. Przekazują dzieciom najistotniejsze zasady dobrego wychowania

Wszyscy pracownicy współuczestniczą w wypełnianiu misji przedszkola, troskliwie dbają o zdrowie, bezpieczeństwo, rozwój i radość dzieci.

KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA

MISJA PRZEDSZKOLA:

Przedszkole pełni w równym stopniu funkcje opiekuńcze, wychowawcze i kształcące. Zapewnia dzieciom możliwość wspólnej zabawy i nauki w warunkach bezpiecznych, przyjaznych i dostosowanych do ich potrzeb rozwojowych. Pełni także funkcję doradczą i wspierającą działania wychowawcze wobec rodziców. Promuje aktywność twórczą, a także rozwija zainteresowania i uzdolnienia, w tym czytelnicze.

Celem nadrzędnym edukacji przedszkolnej jest wspomaganie wszechstronnego rozwoju i edukacji dzieci w zależności od ich indywidualnych potrzeb i możliwości, zmierzające do osiągnięcia stanu gotowości do podjęcia nauki w szkole podstawowej.

TRADYCJE PRZEDSZKOLNE

1. Festyn rodzinny na pożegnanie lata.

2. Pasowanie na przyjaciela Kubusia Puchatka

3. Spotkanie z Mikołajem

4. Spotkanie wigilijne.

5. Dzień Babci i Dziadka.

6. Bal karnawałowy.

7. Powitanie wiosny

8. Dzień dziecka – przybiera różne formy (ognisko, festyn, igrzyska sportowe)

9. Pożegnanie starszaków.

 

Sylwetka absolwenta:

1. Dobrze przygotowany do podjęcia nauki w szkole.

2. Dobrze rozwinięte procesy poznawcze.

3. Potrafi współdziałać w zespole.

4. Zainteresowany nauką i literaturą.

5. Samodzielny.

6. Aktywny w podejmowaniu działań.

7. Lubi działania twórcze.

8. Wrażliwy estetycznie.

9. Podejmuje działania przyjazne przyrodzie.

10. Akceptuje zdrowy styl życia.

11. Ma poczucie bycia Polakiem i Europejczykiem.

PODSTAWOWE KIERUNKI REALIZACJI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2025/2026

1. Profilaktyka uzależnień w szkołach i placówkach oświatowych.

2. Wychowanie do wartości przez kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych.

3. Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych.

4. Rozwijanie kompetencji matematycznych uczniów.

5. Rozwijanie kreatywności, przedsiębiorczości i kompetencji cyfrowych uczniów, w tym bezpieczne i celowe wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego.

Czym wyróżnia się nasza placówka?

Prowadzona przez nas placówka wyróżnia się indywidualnym podejściem do każdego dziecka, co pozwala na pełne wykorzystanie jego potencjału i rozwój w przyjaznej atmosferze. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych metod nauczania, takich jak pedagogika Marii Montessori oraz program Dar Zabawy, dzieci uczą się poprzez zabawę, co sprzyja ich wszechstronnemu rozwojowi. Dodatkowo oferujemy bogaty program zajęć dodatkowych, które wspierają rozwój zainteresowań i umiejętności dzieci.

Bezpieczeństwo dzieci jest priorytetem, co zapewnia monitoring oraz wykwalifikowana kadra nauczycielska. Posiadamy własny plac zabaw oraz organizujemy liczne wycieczki i pikniki plenerowe, co umożliwia dzieciom aktywne spędzanie czasu na świeżym powietrzu. Współpraca z rodzicami jest kluczowym elementem działalności naszej placówki, co pozwala na wspólne osiąganie celów edukacyjnych.